Rozliczenia z fiskusem są obowiązkiem każdej firmy. W związku z tym często pojawia się pytanie – czy warto prowadzić je samodzielnie, a może skorzystać z pomocy biur rachunkowych?
Najwięcej firm w Polsce rozlicza się z wykorzystanie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, która pozwala na uzyskanie największej gamy korzyści podatkowych. Z drugiej jednak strony wymaga od przedsiębiorcy większych nakładów pracy.
Także w małej firmie księgowość powinna być prowadzona zgodnie z litera prawa, terminowo i rzetelnie. Niestety, nie każdy właściwe biznesu ma na to czas lub ma do tego głowę. Wówczas z pomocą przychodzą biura rachunkowe świadczące profesjonalne i kompleksowe usługi księgowe.
Zalety usług księgowych dla małych firm:
- powierzenie formalności ekspertom w tej dziedzinie
- zmniejszenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej
- oszczędność czasu dotycząca formalności
- profesjonalna pomoc w razie dodatkowych pytań
- oszczędność przestrzeni w firmie – dokumentacja może być przechowywana w biurze rachunkowym
Oczywiście, za usługi księgowe dla biznesu trzeba będzie zapłacić. Wbrew pozorom, nie są to jednak bardzo wysokie koszty, co powoduje, że z takiego rozwiązania korzysta aktualnie wiele małych firm – jednoosobowych działalności gospodarczych, mniejszych spółek, które chcą, aby ich rozliczenia były zawsze prawidłowe.
Koszty związane z usługami księgowymi rozpoczynają się od około 100-150 złotych miesięcznie w przypadku podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów i od około 700 złotych dla ksiąg rachunkowych.