Jak pisać dobre teksty promocyjne na strony internetowe?

Dobry tekst potrafi sprzedać, zaintrygować, wzbudzić zaufanie. Słowem można oczarować odbiorcę i sprawić, że opisywany produkt czy też usługa nagle zaczną być obiektem zainteresowania, po prostu będziemy chcieli go mieć. Nie bez znaczenia pozostaje tu siła perswazji, ale także pisanie przyjazne dla wyszukiwarki.

Tekst na stronę internetową stanowi idealny duet finezji językowej z umiejętnością technicznego spojrzenia na treść. Na co zwrócić uwagę, żeby nasz przyciągnął klienta niczym magnes, a robotom udowodnił, że jest wartościową częścią contentu? Podpowiadamy.

Jak pisać teksty na stronę, aby zainteresowały klientów?

Wartościowy tekst na stronę internetową łączy w sobie styl, jakość i umiejętne przekazanie treści potencjalnemu klientowi, jak również odpowiednie podejście do optymalizacji. Pamiętajmy jednak o tym, że Google promuje treści wartościowe, które maksymalnie skierowane są na odbiorcę, stąd też ich wysoka jakość merytoryczna, wyczerpanie tematu, jak również sposób komunikacji stoją na pierwszej linii walki o wysokie pozycje w wyszukiwarce, a tym samym, lepszą możliwoś dotarcia do odbiorcy.

Dobry tekst na stronę internetową – czyli jaki?

Wysokiej jakości tekst promocyjny na stronę internetową powinien być przede wszystkim kompletny. W praktyce oznacza to, że musi wciągać, interesować, pobudzać wyobraźnię i jednocześnie wyczerpywać temat. Użytkownik ma być za jego sprawą prowadzony, co będzie możliwe dzięki odpowiednim sformatowaniu (podział na nagłówki, obecność punktorów, boldowania etc. – wszystko po to, aby czytelnik mógł szybko znaleźć interesujące go informacje), jak również maksymalnemu zaangażowaniu w temat.

Nie bez znaczenia pozostaje także odpowiednie podejście do rozbudowania treści, jak również jej unikalność. Bezwzględnie nie można powielać i kopiować już powstałych tekstów. Koniecznie zadbajmy także o naturalność. W praktyce oznacza to, że wysokiej jakości tekst musi być seo friendly, niemniej nie może być przy tym ,,naszprycowany” słowami kluczowymi. Dobierajmy je z umiarem i wyczuciem w przeciwnym razie roboty uznają go za niewartościowy.

Kilka słów o kolejności tworzenia tekstów na stronę internetową

Rozpoczęcie pracy nad dobrym tekstem promocyjnym, jaki ma się znaleźć na stronie internetowej jest przede wszystkim odpowiedź na pytanie: kim jest mój klient. Ważne jest także to, jaką korzyść będzie miał po przeczytaniu treści, jaki problem będzie w stanie rozwiązać, albo też co sprawi, że będzie chciał skorzystać z naszych usług czy też kupić dany produkt. Bardzo istotna jest następnie analiza słów kluczowych z pomocą której treść będzie dobrze się indeksowała, ale o tym za chwilę.

Optymalizacja treści dla wyszukiwarki

Celem optymalizacji jest przygotowanie strony internetowej w taki sposób, aby miała możliwość osiągania dobrych i sukcesywnie coraz lepszych wyników w wyszukiwarce. Na jej widoczność wpływa wiele czynników, ale do jednych z najważniejszych zalicza się wartościowy content, w tym właśnie wspomniane treści. Ich odpowiednie formatowanie, dopasowania do optymalnego rozwinięcia tematu objętość czy też unikalność wpisują się w założenia dobrego tekstu, niemniej bez odpowiednio dobranych słów kluczowych może to po prostu nie wystarczyć. Mowa zarówno o ich doborze, jak i rozmieszczeniu – musi być naturalnie i z umiarem. Jeśli mamy podpięte do strony statystyki Google Analytics zintegrowane z Google Search Console, wówczas będziemy mogli sprawdzić, jakie frazy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, co znacznie ułatwi proces wyboru odpowiednich do naszej treści.

Kiedy mowa o analizie słów kluczowych w grę wchodzi stawianie na takie, które mają największy potencjał. O co chodzi w praktyce? O to, aby wybierać takie, które są często wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki, ale jednocześnie mają stosunkowo niewielką konkurencyjność. Takie działanie daje duże szanse na to, że widoczność strony w Google wzrośnie.

W dobrych treściach promocyjnych dedykowanych skierowaniu klientów na nasze usługi czy też jego zainteresowanie na naszą markę, musimy powiedzieć im, co mają robić. Oznacza to, że oprócz tego, że dajemy im wartościowe treści, które nie tylko ich zaciekawią, ale także sprawią, że będą mieli z tego korzyści, warto wezwać ich do działania. Mowa o tzw. ,,call to action”. Nie dawajmy klientowi pola do innego działania, skoro może mieć dostęp już teraz do najlepszych usług czy też produktów. Nie bójmy się powtarzania komunikatów sprzedażowych. Skłonienie klienta do działania to cel, który powinien przyświecać przy tworzeniu dobrego, wartościowego tekstu, który znajdzie się w sieci. Jak widać pisanie nie jest tylko i wyłącznie próbą sklejenia poprawnie kilkunastu zdań w jedną całość. To szereg działań, jakie należy uwzględnić, aby stworzyć tekst, który nie tylko będzie chciało się przeczytać, ale który także zaistnieje w świadomości odbiorcy. Jakościowy tekst to także taki, który będzie zgodny z zasadami optymalizacji. Jeśli połączymy oba te czynniki, mamy szansę na sukces

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.