Skąd czerpać ciekawe pomysły na promocję firmy?

W teorii wszystko wydaje się proste. Zakładasz firmę, wypełniając jeden wniosek; kupujesz wszystko, co potrzebne do prowadzenia działalności; pilnujesz terminów płatności podatków, ZUS-u i VAT-u; w razie potrzeby zatrudniasz pracowników i… zarabiasz. Tyle teorii, a teraz praktyka. Działalność jest, klientów nie ma lub jest ich za mało, a Twojej firmy nikt nie kojarzy. To prosta droga do frustracji i rezygnacji: z planów, z marzeń, z celów. Dlatego warto postawić na skuteczną i dobrą promocję, która przyciągnie uwagę klientów i sprawi, że staniesz się rozpoznawalny w branży. Tyko skąd czerpać pomysły?

Przeanalizuj swoją branżę

Zastanów się, co trafi do twoich potencjalnych klientów – reklama na portalach branżowych, kampania w mediach społecznościowych, a może zabawny gadżet reklamowy? Kombinuj, szukaj inspiracji i poznawaj swoich odbiorców. Jeśli poznasz ich potrzeby, gusta i wymagania, znajdziesz klucz do sukcesu. Najważniejsze jest to, by przekaz trafił do określonej grupy docelowej – tej, która najchętniej sięgnie po oferowane przez Twoją firmę produkty czy skorzysta z oferowanych przez Ciebie usług. Miej oczy i uszy szeroko otwarte, a pomysły same przyjdą.

Internet – kopalnia wiedzy i niewyczerpane źródło możliwości

W Internecie podobno jest wszystko, a czasem nawet za dużo. W marketingu jest to ogromna zaleta, ponieważ Internet to niewyczerpane źródło zarówno inspiracji, jak i możliwości. Śledząc trendy, inne firmy, inspirujące osoby i portale specjalistyczne będziesz na bieżąco z ciekawymi pomysłami na promocję. Wykorzystując przydatne narzędzia o dużym zasięgu, takie jak media społecznościowe, Google Ads czy popularne strony internetowe, możesz często niedużym kosztem zyskać klientów i wypromować markę.

Case study, czyli daj się zainspirować czyimś sukcesem

Znajdź przykład kogoś, komu się udało, i podążaj jego śladem. I nie, nie chodzi tu o kopiowanie czyichś pomysłów, jak mogłoby się wydawać po przeczytaniu pierwszego zdania tego akapitu. Chodzi o inspirację, iskrę do działania, która zaszczepi w nas wiarę, że wszystko jest możliwe, a w dzisiejszym świecie mamy tyle opcji, że dla każdego znajdzie się kawałek tortu. Trzeba tylko wybrać ten najładniejszy i najsmaczniejszy, a potem działać – z pomysłem i do skutku.

Nie ignoruj możliwości, które daje Ci codzienność

Sprzedajesz ubrania? Postaw na atrakcyjne i spersonalizowanie opakowanie. Oferujesz kosmetyki? Dorzuć do produktu próbki, które zachęcą do kolejnych zakupów. Zajmujesz się usługami? Zaproponuj pakiety lojalnościowe, kody rabatowe na kolejne wizyty, atrakcyjny system nagradzania. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia!

Marketing szeptany, czyli idealny system poleceń

Nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient, który poleci naszą firmę dalej. Korzystaj z tego, czerp garściami! A może w zamian za drobne rabaty klient zachęci swoich bliskich do tego, by zostali Twoimi klientami? Dbaj o dobrą opinię, a promocja zrobi się sama! 😉

Znajdź coś nietypowego i wyróżnij się! Ambient marketing w pigułce

Słyszałeś kiedyś o aromamaerketingu? A o guerilla marketingu? Jeśli nie, pora nadrobić zaległości. Nietypowe formy marketingu, które zaskoczą, zaciekawią, zaintrygują klienta, to Twój as w rękawie. Dzięki temu przykujesz jego uwagę, a w czasach przesytu i znudzenia nadmiarem bodźców to już połowa sukcesu. Później musisz „tylko” sprawić, by był zadowolony i wrócił. A także polecił dalej. Stwórz więc perpetuum mobile i ciesz się z solidnie zbudowanej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.